مدل برنده برنده و پایداری یک کسب و کار

مدل برنده برنده و پایداری یک کسب و کار

مدل برنده شدن و برنده کردن ، دستاوردی مهم برای ایجاد درآمدی پایدار است

یکی از مفاهیم عمیق در هنگام مبادله ، انتظاری است که همواره طرفین مبادله به صورت پیش فرض در خود ذخیره نموده اند و در این راستا، دریافت و یا ایجاد سود بیشتر ،انتظاری است منطقی که طرفین در انجام یک معامله برای خود درنظر گرفته اند.
مدل داد و ستد برنده/برنده به دلیل وجود ماهیت بهره مندی بیشتر برای طرفین در یک معامله ، همواره مورد پسند مدیران و صاحبان کسب و کارهایی (از جمله کسب و کارهای B2B) می باشد که خواستار روابط بلند مدت با مشتریان خود هستند ، این مدل مبادله دارای شاخصه هایی مستقل و تفکیک پذیر میباشد که قابلیت هدایت یک کسب و کار متکی به عرضه کالا و خدمات از طریق ساختاری منطبق با این الگو را دارا است. این شاخصه ها ، کارکردهایی دو سویه اما با یک هدف مشترک دارند ، هدفی متمرکز بر ایجاد منابع قابل اندازه گیری و تداوم در افزایش رشد سازمان و مشتریانشان که همواره به رضایتمندی طرفین می انجامد.ازجمله شاخصه های دو سویه مدل برنده / برنده با محوریت مدیریت ، ساختار، محصول ، خدمات و توسعه بازار شامل موارد ذیل می باشد.


مدیریتی مبتکر با بکارگیری امکانات تخصصی به جهت تداوم در بهبود عملکرد

نظارت برنحوه تامین محصول اعم از کالا و خدمات قابل ارائه با قابلیت انتفاع حداکثری ، شناسایی موارد هدر رفت منابع به جهت کنترل هزینه ها ، افزیش بهره وری تجهیزات ، جذب و استخدام صحیح منابع انسانی ماهر و کارا ، ایجاد انگیزه در سازمان ،استقرار نظام کارآمد ارتباطی به جهت سهولت در دسترسی ها ، انعطاف پذیری به عنوان یک اصل برای توسعه فرآیند های سازمانی ، تعدیل یا جایگزینی شایستگی به عوض ناکارآمدی و اعتقاد به اندازه گیری ، بازنگری و پژوهش از جمله شاخصه های مدیریت متمرکز با ایجاد افزایش ظرفیت های تولید منابع برای سازمان و مشتریان میباشد.
 

ارائه محصولات قابل اطمینان برای برطرف نمودن واقعی یک نیاز یا تقاضا
گذشته از تعدد کالاها و خدماتی که هر یک به نوبه خود به دلیل بر طرف نمودن یک نیاز یا تقاضایی خاص تولید گردیده اند ، تعهد به برطرف شدن آن نیاز یا خواسته از اصول بنیادین مدل مبادله برنده/ برنده می باشد.این شاخصه علاوه بر ضرورت توجه به ارتقاء کیفیت طراحی و تولید کالا و خدمات قابل عرضه در یک سازمان ، به نوع بینش و طرز تلقی یک سازمان برای حصول اطمینان از رضایت مشتریان کالا و خدماتشان می پردازد.
طراحی ساختار سازمانی مبتنی بر رضایت (کارکنان ومشتریان)،شرح وظایف روشن برای کارکنان و تبیین ارتباط آن با رضایت مشتریان، افزایش انعطاف پذیری برای انتقاد و شکایت از طرف مشتریان نزد کارکنان ، ایجاد قابلیت های دسترسی به کارکنان و سازمان برای گروه مشتریان ، ایجاد انگیزه برای بازگویی گلایه و شکایات بیشتر در مشتریان ناراضی ، چابک نمودن سازمان به جهت برطرف کردن ایرادهای احتمالی ، بازبینی روند ارائه تحویل کالا و خدمات ،تبدیل و اجرای فرآیندهای جدید مشتری پسند از جمله موارد این شاخصه میباشد.
ارائه خدمات با هدف افزایش آگاهی برای انتخاب و رضایت در مصرف و ایجاد حس اطمینان به مشتریان
میزان رضایت مشتری ، به فرآیند تهیه کالا ، خدمات و چگونگی مصرف آن ، به اندازه ضریب اطمینان از تداوم عملکرد قابل انتظار یک سازمان نزد مشتریان مرتبط است.درمدل برنده / برنده هر کدام از این مراحل به یک مقدار، با اهمیت و تاثیر گذار تلقی گردیده و در روند اجرایی مورد توجه قرار می گیرند.
اطلاع رسانی موثر و فراگیر با قابلیت انتقال آسان به تمامی اقشار و یا گروه متقاضیان احتمالی ، استفاده از رسانه های متنوع ، شفاف بودن در درج مطالب مربوط به کالا و خدمات ، افزایش دانش کارکنان بازاریابی و فروش در حوزه فنی و ارتباطات ، آموزش چگونگی مصرف از طریق مشاوره و ابزارهای آموزشی ، موافقت با تقاضای مشتری برای پاسخگویی و رفع ایرادات احتمالی از طریق مشاوره توسط کارکنان متخصص بخش فنی،ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان با توجه به رعایت جزئیات فیلترهای روانی و فیزیکی مرتبط از جمله شاخصه های این حوزه میباشد.
رقابت پذیری نظام مند با رعایت اصول اخلاقی و حفظ حقوق مادی و معنوی مشتریان
هر چند فروش کالا و خدمات در یک سازمان دارای ماهیتی استراتژیک است و تاکتیک های احتمالی برای رسیدن به اهداف فروش طراحی شده اند اما رقابت در یک کسب و کار ، گاهی مواقع مانع رشد ارتباطی عمیق تر با مشتریانی میشود که دارای ذخیره ارتباطی با نام تجاری کالا و خدمات سایر رقبا هستند. این احساس یا تمایل شکل گرفته از عوامل بسیاری ناشی میشود که از اتخاذ تصیمیم مثبت در قبال کالا و خدمات یک سازمان توسط مشتریان آن جلوگیری مینماید . هر نوع مواجهه با این گونه مشتریان در جهت عرضه کالا و خدمات ، رقابت تلقی میشود و باعث بروز رفتارهایی برگرفته از یک فضای رقابتی میگردد، حال این یک رقابت برون سازمانی باشد یا رقابتی متاثر از آن، که در درون یک سازمان شکل گرفته است.
عضویت صنفی ، ارتباط با همکاران ، آگاهی از استراتژی های عرضه کالا توسط رقبا ،به روز رسانی سطح آگاهی سازمان از نوع عملکرد رقبا ، ثبت رفتارهای رقبا از طریق بازخوردهای مشتریان ،پیش بینی بازار و صنعت کالا و خدمات در حال عرضه ،مدیریت واکنشهای ناشی از اثر هاله ای به جهت عدم تخریب رقبا ، آموزش رفتار مناسب به کارکنان در موقعیت رقابت نزد مشتریان ، احترام گذاشتن به تمایلات و اظهار نظرهای مشتریان نسبت به رقبا و هدایت مشتریان به سمت کالا و خدمات درحال ارائه توسط سازمان از جمله موارد این شاخصه میباشد.  

راهنمای مدیر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *