بازاریابی محصولات ساختمانی(قسمت سوم)

بازاریابی محصولات ساختمانی(قسمت سوم)

مهارت های کارکنان بازاریابی و فروش شرکت های ساختمانی به روش چهارحلقه (۴LOOP)

پنجمین و آخرین بخش از روش سیستمی (sot )مربوط به آموزش مهارت های کارکنان بازاریابی و فروش محصولات خدمات و مصالح ساختمانی در کسب و کار های صنعت ساختمان به روش چهارحلقه (۴LOOP) می باشد.

این مدل از مهارت های بازاریابی و فروش به صورت چهار حلقه راهبردی برای عرضه مناسب مصالح، محصولات و خدمات ساختمانی طراحی شده است که کارکنان بازاریابی و فروش با به دست آوردن مهارت های مربوط به هر کدام از این حلقه ها می توانند استراتژی های صحیح بازاریابی و فروش محصولات و خدمات شان را طراحی کنند و در نهایت فعالیت های فروش خود را کاملا هدفمند به نتیجه برسانند.

 مدل بازاریابی و فروش به روش چهارحلقه یکی از مهمترین مهارت هایی است که کلیه کارکنان واحد بازاریابی و فروش شرکت های ساختمانی ، برای افزایش مشتریان خودمی بایست بر آن مسلط شوند.

در این قسمت با مهارت های منحصر به فردی که این روش بازاریابی و فروش در اختیار شما قرار می دهد آشنا می شوید.  

حلقه اول: مهارت ایجاد مشتری

تکنیکهای تبدیل مشتریانی که در ابتدای آشنایی با یک کسب و کار قرار دارند و از طریق کارکنان بازاریابی و فروش در مرحله معرفی محصولات و خدمات قرار گرفته‌اند، به مشتریانی که علاقمندی و رغبت بیشتری برای خرید در آنها ایجاد شده است تا از مقاوت های اولیه آنها جلوگیری شود، از جمله مهارت هایی است که در این حلقه به صورت کامل به آن پرداخته میشود.

حلقه دوم: مهارت گفتگو با مشتریان

گفتگو در فرآیند بازاریابی و فروش به مجموعه مهارتهای گفته می‌شود که کارکنان بازاریابی و فروش با استفاده از آنها می توانند علاوه بر جلب اطمینان مشتریان نیازهای آنها را شناسایی نمایند و کالا و خدمات  را بر اساس خواسته‌های مشتریان عرضه کنند. حلقه گفتگو از سه مرحله شناخت مزایای گفتگو ، اهداف گفتگو و تکنیک‌های کاربردی گفتگو تشکیل شده است که محتوای این حلقه بسیار مهم بازاریابی و فروش می باشد.

حلقه سوم: مهارتهای ارائه کردن مصالح، محصولات و خدمات ساختمانی

مهارتهای معرفی محصول بر مبنای تکنیک های پایه ای مجاب کردن مشتری و اصول معرفی کالا وخدمات درکسب وکارهای ساختمانی ، محتوای حلقه سوم مدل بازاریابی و فروش به روش چهار حلقه است.

حلقه چهارم: مهارت های خاتمه دادن فروش

در این حلقه به دو موضوع قطعی کردن موقت(پیگیری ) و خاتمه نهایی فروش پرداخته می شود و به زیر ساختهای بنیادین و مفاهیم اصولی برای بدست آوردن نتایج فروش محصولات و خدمات کسب و کارهای ساختمانی اشاره می‌شود .

راهنمای مدیر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *