فرمول کلیدی شرکت های موفق ساختمانی!

فرمول کلیدی شرکت های موفق ساختمانی!

چطور فرمولی ساده از یک جدول کاربردی کالا و خدمات مشتری می آفریند؟

این فرمول از یک جدول بسیار ساده و درعین حال کاربردی بدست می آید.

مدل FAB کلید طلایی شناخت صحیح محصولات و خدمات یک کسب و کار فعال در صنعت ساختمان است که به مشتریان بازار هدف ارائه می شود.

این مدل ساده فرمولی فوق العاده را در اختیارشرکت هایی قرار میدهد که می خواهند مشتریان خود را به سمت محصولات‌شان جذب نمایند و کسب و کار خود را بیشتر از قبل توسعه دهند.

تفکیک خصوصیات، مزایا و منافع کالا، خدمات ، زیرساخت‌ها و اجزای تشکیل دهنده یک کسب و کار چارچوب اصلی تشکیل دهنده این مدل است که بر اساس نیازهای مشتریان بازار هدف طبقه بندی شده است. اطلاعاتی که از این مدل استخراج میشود ، ابزار بسیار قدرتمندی را برای تدوین استراتژی های تاثیرگذار ، در اختیار مدیران مجموعه های فعال درحوزه های تولیدی ، خدماتی و بازرگانی صنعت ساختمان قرارمیدهد .

یکی از اصول صحیح معرفی محصولات در صنعت ساختمان توجه به منافع نهایی مشتریان بازارهدف تعیین شده است که با رعایت آن علاوه بر اینکه باعث جذابیت در کسب وکار تان میشوید بلکه این موضوع  به خودی خود می تواند شما را نسبت به سایر رقبا متمایز نماید.

مدل FAB با تفکیک خصوصیات و مزایای کالا و خدمات  کسب و کارتان ، منافعی  را نمایان میسازد که منطبق بر نیازهای مشتریان در بازارهدف منحصر به فرد شما است.

 اصل توجه به منافع نهایی در  برنامه های پیشبردی اغلب  کسب و کارهای موفق در صنعت ساختمان رعایت می شود. آنها با تهیه جدولی از این مدل به درک بیشتر ی از منافع و نیازهای مشتریانشان رسیده اند و پیوسته خود را به مشتریان بازار هدف نزدیک ‌تر می کنند تا بر اثر حجم وسیع ارتباطاتی که از این طریق بدست آورده اند ، مزیت های رقابتی فراوانی را نسبت به سایر رقبا ایجاد نمایند.

موضوع شناخت محصول ، یکی از حوزه های کلیدی حلقه مدیریت بازار در مدیریت کسب و کار به روش چهارحلقه(۴LOOP) است. چرا که یکی از مهم ترین عوامل تصمیم گیری مشتریان برای تهیه کالا  و خدمات میزان شناخت آنها از محصول مورد نظرشان است و البته معرفی صحیح و دقیق محصولات به مشتریان بازار هدف  در بیشتر مواقع بر عهده تولید کنندگان  یا عرضه کنندگان  محصولات ارائه شده در بازار می باشد که بر نحوه تصمیم گیری مشتریان بسیار تاثیرگزار است. یکی از تکنیک های قدرتمند آورده شده در دوره مدیریت بازار در بخش دوم حوزه کلیدی با عنوان شناخت محصول آورده شده است روش طراحی وتنظیم جدول FAB می باشد که مدیران بازاریابی و کارکنان واحد فروش در کسب و کارهای صنعت ساختمان می توانند با کسب مهارت در تنظیم این جدول  در طراحی استراتژی های متداول تبلیغات ، برندینگ و فروش  از آن بهره فراوان ببرند.

راهنمای مدیر وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *